Saturday, April 14, 2012

ကုိမင္းကုိႏုိင္ရဲ႕ ကရင္ျပည္နယ္ခရီး အေတြ႔အၾကဳံ RFA နဲ႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခ်က္ (အျပည့္အစုံ)


ကုိမင္းကုိႏုိင္ရဲ႕ ကရင္ျပည္နယ္ခရီး အေတြ႔အၾကဳံ
RFA နဲ႔ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခ်က္ (အျပည့္အစုံ) ဖတ္လုိသူေတြအတြက္.....


ေမး။ ။ ကယန္းအမ်ဳိးသားေန႔ပြဲကုိ ဘယ္လုိျဖစ္ျပီး လာတက္ျဖစ္တာပါလဲ။

မင္းကုိႏုိင္။ ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေက်ာင္းသားေတြကုိ ဖိတ္ၾကားတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကလည္း ေထာင္ထဲမွာခ်ည္း အႏွစ္ ၂၀ ေနလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ တကယ့္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္လည္း သိခ်င္တယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြ ျမွင့္တင္ဖုိ႔၊ ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု တခုလုံး ျငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖုိ႔ဆုိတာကေတာ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ရင္ခုံသံ၊ သူတုိ႔ရဲ႕လက္ေတြ႔ ဒုကၡ သုကၡေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ျမင္ႏုိင္မွ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥမ်ဳိး၊
ျပည္ေထာင္စု ကိစၥမ်ဳိး ေျဖရွင္းႏုိင္မယ္လုိ႔ ယုံၾကည္လုိ႔ လည္း ေရာက္လာခဲ့တဲ့ တေၾကာင္းပါပါတယ္။

ေမး။ ။ အရင္က စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့တာန႔ဲအခု လာရတဲ့ လမ္းခရီးမွာ ဘာေတြ ကြာျခားသလဲ။

မင္းကုိႏုိင္။ ။ အရင္ကေတာ့ လမ္းေတြ ဆုိးတယ္ဆုိတာ ေယဘူယ်ေတာ့ ၾကားဖူးပါတယ္။ တကယ္ျဖတ္တဲ့အခါ က်ေတာ့မွ ဒီေတာင္ငူနဲ႕ လိြဳင္ေကာ္လမ္းဟာ မုိင္ ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတဲ့ဟာကုိ ေပါက္တူး၊
ေဂၚျပားေတြ၊ တူရြင္းေတြနဲ႔ သြားၾကရတယ္။ အဲဒါ အိမ္ေထာင္စုၾကီး
ေျပာင္းသလုိ ထမင္းအုိး ဟင္းအုိးေတြနဲ႔ ေရႊ႕ၾကရတယ္။ လမ္းခရီးမွာ
တပတ္ ဆယ္ရက္ ၾကာတယ္ဆုိတဲ့ဟာက ပုံျပင္မဟုတ္ဘူး။ လက္ေတြ႔ဆုိတာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္တုိင္လည္း တခါ ဒီဘက္ကေနျပီးေတာ့ ပထမဆုံး ရြာတရြာကုိ သြားတဲ့ လမ္းဆုိရင္ ဒီေဒသက အသင္းအဖြဲ႔ေတြကုိယ္တုိင္
ေဖာက္ထားတဲ့ လမ္းပါ။ အဲဒါက ေက်ာက္ကုိ ခင္းရုံပဲ ခင္းႏိုင္တယ္။ ကတၱရာေတာင္ မရွိပါဘူး။ ေတာ္ရုံလည္း မသြားႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီေလာက္ ဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲေတြ ျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာေတြမွာ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိး
ျပီးေတာ့ ၾကန္႔ၾကန္႔ခံ ရပ္တည္ႏုိင္တဲ့ သူတုိ႔ ဇြဲသတၱိကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္
ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသတယ္ဗ်။ ခ်ီးလည္းခ်ီးက်ဴးပါတယ္။

ေနာက္ ရုိးသားမႈပါ။ သူတုိ႔ဆီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႔ခဲ့ရတာက စပါးရိပ္ျပီးလုိ႔ ရွိရင္ တလင္းထဲမွာထားခဲ့လုိ႔ ရတယ္ဆုိတာ တကယ္ဗ်။ အဲဒီလုိ ရုိးသားမႈမ်ဳိး၊ အဲဒီလုိ ခုိးခ်င္ ၀ွက္ခ်င္တဲ့ စိတ္မရွိဘဲနဲ႔ မိသားစု စိတ္ဓာတ္မ်ဳိးရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေဒသဟာ ဘာေၾကာင့္မဖြံ႕ျဖိဳးရမွာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးခုိင္မာမႈရယ္၊ ျပီးေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႔ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ၾကီးပြါးေရးဘ၀ ပညာေရးဘ၀ေတြ တည္ေဆာက္ခြင့္ရဖုိ႔ရယ္၊ အားလုံး ၀ုိင္းျပီးေတာ့ စဥ္းစားေပးဖုိ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္လုိေနပါျပီ။

ေမး။ ။ဒီမွာ မဖြံ႔ျဖိဳးျခင္းနဲ႔ အတူ၊ မျငိမ္းခ်မ္းမႈေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ။ မေန႔တေန႔အထိ ေသနတ္သံ မစဲပါဘူး။ အဲဒီအေပၚအျမင္ ဘယ္လုိရွိပါသလဲ။

မင္းကုိႏုိင္။ ။ အဲဒါ တန္းတူညီမွ်မႈေလဗ်ာ။ အခြင့္အေရး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ ပုိမယူနဲ႔ေလဗ်ာ။ အခြင့္အေရးပုိယူျပီးေတာ့ အေပၚကေန ဖိႏွိပ္ထားမယ္။ အခြင့္ထူးခံမယ္ ဆုိရင္ေတာ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပီးပါျပီ။ စိတ္၀မ္းကြဲေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုမ်ဳိးဆုိတာ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး။ ရုပ္ပုိင္းအရ သာ ခြဲထြက္သြားတာ မဟုတ္ေပမဲ့ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ နာက်ည္းမႈေတြနဲ႔
ျပိဳကြဲေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုမ်ဳိးဟာ အင္မတန္ အႏၱရာယ္ရွိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ နံပါတ္ (၁) အခြင့္ထူးမခံဖုိ႔၊ နံပါတ္ (၂) မဖိႏွိပ္ မခ်ဳပ္ခ်ယ္မိဖုိ႔ အေရးၾကီးဆုံးပါ။ စိတ္တူကုိယ္တူေပါင္းတဲ့ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလုံး၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မ်ဳိးဆက္မွာ ရေအာင္ အလုပ္လုပ္ၾကဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပုိင္းျဖတ္ျပီးပါျပီ။

ေမး။ ။ ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းပါ။ ကယန္းအမ်ဳိးသားေန႔ကတဆင့္ ကယန္းျပည္သူ၊ က်န္တဲ့ တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြကုိ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ရဲ႕ ကုိယ္စား ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

မင္းကုိႏုိင္။ ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က သုံးခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္ သီခ်င္းရွိတယ္ေလဗ်ာ။ ဘယ္သူမွလည္း နည္းေပါင္းစုံနဲ႔ အာဏာသုံးလည္း
ျပင္လုိ႔ မရခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းမွာ စစခ်င္းကုိက တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔ တန္းတူညီမွ်ျခင္း ဆုိတဲ့ ေလာကပါလတရား (၃) ပါးသာ ရစမ္းပါ။ ဒီေဒသက ျပည္သူေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တသားတည္း ျဖစ္မယ္။ ျပည္ေထာင္စုတခုလုံး တညီတညာထဲ ဖြံ႔ျဖိဳးမယ္။ အဲဒီ ေလာကပါလ တရား (၃) ပါး ထပ္ျပီးေတာ့ အားေကာင္းဖုိ႔၊ တကယ္ ျဖစ္လာဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး အခြင့္အေရးတန္းတူ ညီမွ်ဖုိ႔၊ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မဖိႏွိပ္ဖုိ႔၊ အခြင့္ထူးမခံဖုိ႔၊ ဒါကုိပဲ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္တလဲလဲ ေျပာခ်င္တယ္။

တုိင္းရင္းသားေတြမွာ သီးျခားအရည္အခ်င္းေတြ ရွိၾကတယ္ဗ်။ ၾကိဳးစား
ေနၾကတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ ၾကိဳးစားမႈ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြ ျမွင့္တင္ဖုိ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အားလုံး အခြင့္အေရး ပုိမယူစတန္း၊ မဖိႏွိပ္စတန္း၊ ဘာမဆုိ သာတူညီမွ် စိတ္ဓာတ္နဲ႔ တကယ္တက္တြဲၾကဖုိ႔ အခ်ိန္ေရာက္ပါျပီ။
အဲဒီအတြက္ ဒီက ေသာက္ေရခတ္က စမ္းေခ်ာင္းေလးက စီးလာတဲ့
ျငိမ္းခ်မ္းေရး သီခ်င္းသံကုိ တကမာၻလုံးၾကားေအာင္ အတူတူ ဆုိႏုိင္ပါေစလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ဆႏၵျပဳပါတယ္။ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ ကုိယ္စား အမွတ္တရ ကၽြန္ေတာ္ေျပာပါရေစ။

No comments:

Post a Comment